Sådan brander du din designvirksomhed

Har du startet din egen designvirksomhed? Og drømmer du om at skabe en atmosfære på dit kontor eller atelier, der stemmer overens med din visuelle identitet? Så får du her opskriften på de dele, du ikke må overse, når du skal skabe rammerne for din vision.

Showcase dine design

Der findes vel dårligt nogen bedre årsag til at showcase kunst, end hvis man selv er designeren bag designene? Og man kan vise eventuelle kunder det i al sin pragt. Der findes mange forskellige måder, hvorpå du kan gribe det an. Hvis du arbejder med digital design og illustration, kan du vise dine mange design på en glasskærm af allerhøjeste kvalitet, hvor selv de mindste detaljer står knivskarpt. Det er jo vigtigt at vise detaljerigdommen fra sin bedste side.

Arbejder du med trykte design på eksempelvis billeder og plakater, kan du lave en flot gallerivæg med dine forskellige print. Gerne forskellige størrelser sammen, så man som kunde kan få en klar fornemmelse af kunstprintene i en større sammenhæng.

Flotte visitkort

Det kan måske virke enormt oldschool med visitkort, men i disse digitale tider er det faktisk ret fedt med et fysisk produkt. Gør dit visitkort mindeværdigt, så det passer til dig og din virksomhed.

Hvis du arbejder med design, skal dit visitkort naturligvis ikke være en generisk kedelig størrelse, men sprudle af kreativitet og liv. Omvendt skal dit visitkort – hvis du er revisor – ikke skrives med fonten comic sans. Men igen: Det er der ingen, der skal!

Det handler om at vise, hvem du er. Og du kan med fordel sætte en QR-kode på visitkortet, som guider folk direkte over på din hjemmeside eller dine sociale profiler. På den måde gør du kortet mere ’interaktivt’ og brugbart for kunden. Samtidig er det belejligt og uforpligtende for kunden at få et hurtigt overblik, hvilket øger dine chancer for at få en ny følger.

Skil dig ud

Ja, det er jo let nok at sige, at du bare skal skille dig ud. For hvem vil ikke gerne være unik. Men der er nu alligevel noget om snakken. Vær ikke bange for at dykke ned i et nicheområde, du finder inspirerende, og som du har lyst til at beskæftige dig med.

Måske er du en haj inden for digital illustration og har en passion for fantasy? Så skal du måske dygtiggøre dig inden for dette område og lave bogforsider? Eller måske er du en ørn til silketryk og drømmer om at skabe smukke billeder, der kombinerer tekstil og print? Uanset hvad dit hjerte banker for, er det vigtigt at finde det, du er passioneret omkring, og som kan få dig til at skille dig ud fra mængden.